top of page

homo imaginarius/
ΠΟΛΗ ΣΑΝ ΘΕΑΤΡΟ

ear11.png
00:00 / 00:28

Πόλη σαν θέατρο (Νηπιαγωγείο, Α'- Γ' Δημοτικού)

 

Have you ever seen passers-by with straw in their hands, musicians singing on balconies, feathered heroes working on grey roofs? With the city as his point of reference, Alekos Fassianos painted on photographs, incorporating a fantasy world among real snapshots of everyday life.

Using figures that "escaped" from Fassianos's paintings and images of the contemporary city, the students put on an original improvisational shadow theatre performance that changes every minute.

Έχετε δει ποτέ περαστικούς με στάχυα στα χέρια, μουσικούς να τραγουδούν σε μπαλκόνια, φτερωτούς ήρωες να δουλεύουν πάνω σε γκρίζες στέγες; Με σημείο αναφοράς την πόλη, ο Αλέκος Φασιανός ζωγράφιζε πάνω σε φωτογραφίες ενσωματώνοντας έναν φανταστικό κόσμο ανάμεσα σε αληθινά στιγμιότυπα από την καθημερινότητα.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αντλεί έμπνευση από τις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Φασιανού αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του ζωγράφου με το θέατρο ήδη από την παιδική του ηλικία, όταν κατασκεύαζε αυτοσχέδιους ήρωες από χαρτί και πειραματιζόταν με τη μαγεία του θεάτρου σκιών. Χρησιμοποιώντας φιγούρες που «ξέφυγαν» από τους πίνακες του Φασιανού και εικόνες της σύγχρονης πόλης, οι μαθητές ανεβάζουν μια πρωτότυπη αυτοσχεδιαστική παράσταση θεάτρου σκιών που αλλάζει κάθε λεπτό.

 

 

*Στη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά ανακαλύπτουν το πρωτότυπο «Μικρό Θέατρο Σκιών Φασιανού» και τις χάρτινες φιγούρες του ζωγράφου ενώ ξεναγούνται στον χώρο μέσω ακουστικής αφήγησης. Η παράσταση των παιδιών βιντεοσκοπείται και το ψηφιακό αρχείο αποστέλλεται στο σχολείο.

 

Αποκλειστικά για το Μουσείο Αλέκος Φασιανός με την υποστήριξη της Alpha Bank στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της για την ισότιμη πρόσβαση στο πολιτισμό

 

 

Homo imaginarius (Δ' - ΣΤ' Δημοτικού και Α' Γυμνασίου)

By looking at the building through the eyes of a painter, students seek connections between painting and architecture, studying and exploring the physical space of the museum with their bodies and senses. They then take on the role of a curator in order to curate a complete art exhibition within the 3D model of the museum (wooden model).

Using a miniature camera, they project in live time the imaginary visitor's journey through the scaled exhibits.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αντλεί έμπνευση από την προσωπική σύνδεση του ζωγράφου με το Μουσείο Αλέκος Φασιανός, αφού το κτίριο βρίσκεται στη θέση που ήταν κάποτε το πατρικό του σπίτι, μια μικρή μονοκατοικία με αυλή στη γειτονιά του Μεταξουργείου.

Αντιμετωπίζοντας το κτίριο με τη ματιά ενός ζωγράφου, οι μαθητές αναζητούν συνδέσεις μεταξύ ζωγραφικής και αρχιτεκτονικής, μελετούν και εξερευνούν τον φυσικό χώρο του μουσείου με το σώμα και τις αισθήσεις τους. Στη συνέχεια, αναλαμβάνουν τον ρόλο του επιμελητή προκειμένου να επιμεληθούν μια ολοκληρωμένη εικαστική έκθεση μέσα στο τρισδιάστατο μοντέλο του μουσείου (ξύλινη μακέτα).

Με μικροσκοπική κάμερα προβάλλουν σε ζωντανό χρόνο τη διαδρομή του φανταστικού επισκέπτη ανάμεσα στα υπό κλίμακα εκθέματα.

 

*Στη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά ανακαλύπτουν χειροποίητα αντικείμενα του ζωγράφου ενώ ξεναγούνται στον χώρο μέσω ακουστικής αφήγησης..

Υλοποίηση-Σχεδιασμός-Κατασκευές: VYCA Very Young Contemporary Art

bottom of page