January 18, 2018

September 20, 2017

Please reload

Recent Posts

Stop motion animation/ Ζω μαζί με την Τέχνη @Επίκεντρο ActionAid

June 20, 2018

1/2
Please reload

Featured Posts

Art as an Event | Life as Art - George Brecht. 4.6.2016 - at the #SNFCC

June 6, 2016

 

 

 

 

Σάββατο / 04 Ιουνίου / 2016, 11:30 @Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ελεύθερη είσοδος

Συμμετοχή με κράτηση θέσης στο Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ Πληροφορίες-κρατήσεις: 210 8778396/8 ή με email στο visitorscenter@snfcc.org

Link εργαστηρίου: http://www.snfcc.org/visitors-center/events/2016/06/art-as-an-event-life-as-art-george-brecht/?lang=el

 

Για τη μετάβασή σας, μπορείτε να χρησιμοποιείτε δωρεάν το shuttle bus που συνδέει το Σταθμό Μετρό Συγγρού – Φιξ με το Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ (αφετηρία επί της οδού Καλλιρρόης και άφιξη στην αρχή της Εσπλανάδας).Θα πραγματοποιούνται δρομολόγια 30’ πριν και μετά από κάθε εκδήλωση.

 

Επιμέλεια - Σχεδιασμός: Very Young Contemporary Art (VYCA)
Συντονισμός εργαστηρίου: Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, εικαστικός

 

--------------------------------------------------------------

 

Αναβιώνοντας το έργο του Τζορτζ Μπρεχτ με σημερινούς όρους, τα παιδιά (9-12 ετών) έρχονται σε επαφή με την ιδέα του έργου τέχνης ως μια συμμετοχική διαδικασία, κατανοώντας παράλληλα τη σύνδεση-ενοποίηση του καλλιτεχνικού έργου με την πραγματική ζωή.


Με αναφορά στα event scores του Μπρεχτ, το Very Young Contemporary Art ζητά από σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες να συνθέσουν απλές και ευρηματικές οδηγίες ανοικτού-τύπου για σύντομα εφήμερα δρώμενα, τα οποία θα παρουσιάσουν στο κοινό οι νεαροί συμμετέχοντες του εργαστηρίου.

Από το 1952 μέχρι το 1962 ο Τζορτζ Μπρεχτ επινοεί τα “Εvent Scores”: λευκές κάρτες με σύντομες οδηγίες για μια σειρά από απλοϊκές πράξεις που ενσωμάτωναν καθημερινά χρηστικά αντικείμενα.

Με αφετηρία τη μουσική παρτιρούρα (musical score), ένα λευκό χαρτί πάνω στo οποίο έχει γραφτεί ένα μουσικό έργο, το “event score” μετατόπιζε την προσοχή του θεατή από το έργο τέχνης στην αναπαράσταση στιγμιαίων καταστάσεων από την καθημερινή ζωή.

 

*Mε επιρροές από τις καλλιτεχνικές πρακτικές του Μαρσέλ Ντισάμπ και τη διδασκαλία του Tζον Κέιτζ, ο Τζορτζ Μπρεχτ (1926-2008) θεωρείται ότι συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της εννοιολογικής τέχνης αλλά και της πειραματικής avant-garde μουσικής στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

 

Είκοσι σύγχρονοι καλλιτέχνες “επαναδιατυπώνουν” φλουξ scores των δεκαετιών

1960-1980.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου τα παιδιά θα παρουσιάσουν τα:

 

- “Έξω-μέσα” από τον Δημήτρη Φουτρή, 2016 (αναφορά στο “Μουσική που Στάζει” του George Brecht, 1959 & “Παπούτσια της επιλογής σου” της Alison Knowles, 1963),

- “O ήχος της καρδιάς σου” από τον Kostas Ioannidis, 2016 (αναφορά στο “Οργανική Μουσική” του Takehisha Kosugi, 1964),

- “Η εξουσία της γραφειοκρατίας” από τον Nikos Papadimitriou, 2016 (αναφορά στο “Κομμάτι για το Κοινό No. 7” του Ben Vautier, 1965),

- “Aποβατραχοποίηση” από τον Giorgos Gyparakis, 2016 (αναφορά στο “10 Συνθέσεις για 5 Περφόρμερ”, του Emmett Williams, 1963),

- “Λαμπεροί Χαρούμενοι Άνθρωποι” από τον Tserionis Giorgos, 2016 (αναφορά στο “Μουσική Κάρτα για το Κοινό” του Ken Friedman, 1966 & “Iδέα” του Milan Knizak, 1978),

- “Κομμάτι για πιάνο #2” από τον Μάριο Μολανδώνη, 2016 (αναφορά στο “Κομμάτι για πιάνο” του George Brecht, 1962),

- “Το Μαμά Γλυκό” από τον Alexandros Laios 2016 (αναφορά στο “Mαμά” του Guiseppe Cial, άγνωστη ημερομηνία & το “Καραμέλες” της Ann Noël, 1985),

- “Tσάμπιονς Λιγκ”από την Zafeiropoulou Katerina, 2016 (αναφορά στο “Πιθανές φλουξ περφόρμανς” του Luce Fierens, 1987),

- “Ζεν Βοντεβίλ #2” από τον Kostas Christopoulos, 2016 (αναφορά στο “Ζεν Βοντεβίλ” του Ken Friedman, 1966),

- “Παζλ” από την Angela Svoronou, 2016 (αναφορά στο “Μικρός Ρόλος για το Κοινό” του Larry Miller, 1969),

- “Πακετάρισμα για τον Christo” από τον Kostas Daflos, 2016 (αναφορά στο “Πακετάρισμα για τον Christo” του Ken Friedman, 1967),

- “Πιθανές φλουξ περφόρμανς #2” από τον Πάνο Φαμέλη, 2016 (αναφορά στο “Πιθανές φλουξ περφόρμανς” του Luce Fierens, 1987),

- “Zen για Κεφάλι #2” από την Lydia Andrioti, 2016 (αναφορά στο “Zen για Κεφάλι ” από τον Nam June Paik, 1962),

- “Πρώτη Περφόρμανς #2” από τον Giorgos Papadatos, 2016 (αναφορά στο “Πρώτη Περφόρμανς” του Lee Heflin, άγνωστη ημερομηνία),

- “Σάνιτας ν. 22.1” από τον Jiannis Savvidis, 2016 (αναφορά στο “Sanitas no. 22” του Tomas Schmit, 1962),

- “Σάνιτας ν. 35 #2” από την Katerina Christidi, 2016 (αναφορά στο “Sanitas no 35” του Tomas Schmit, 1962),

- “Mικρο-Πτήση” από την Vanessa Anastasopoulou, 2016 (αναφορά στο “Mικρο 1” του Takehisa Kosugi, 1961),

- ‘‘Μαγικό τρικ αλά ελληνικά” από τον Kim Hoffnagle, 2016 (αναφορά στο “Μαγικό Τρικ #7” του Ken Friedman, 1993),

- “Xέρια-βήματα” από τον Theodoros Zafeiropoulos, 2016 (αναφορά στο “Πιθανές φλουξ περφόρμανς” του Luce Fierens, 1987),

- “Άτιτλο” από τον Αναστάση Στρατάκη, 2016 (αναφορά στο “Σόλο για τον Μαέστρο” του George Maciunas, 1965).

 

 

 

 

T