Art as an Event. Life as Art- George Brecht /   ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ 

Stavros Niarchos Foundation Cultural Center

jun 2016

 

9+ years

The first fluxus event for children in Greece dedicated to the work of the artist George Brecht!

Starting from Brecht's event scores, 20 contemporary artists have proposed a new event based on well-known fluxus scores of the 1960s-1980s. The young participants presented the twenty performances in front of the audience.

By reviving Brecht's work in today's terms, the children were introduced to the idea of the artwork as a participatory process while understanding the connection between the artwork and real life.

With reference to Brecht's event scores, Very Young Contemporary Art asks 20 contemporary Greek artists to compose simple and inventive open-type instructions for short ephemeral events, which will be presented to the audience by the young participants.

9+ ετών / Kέντρο Επισκεπτών Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Το πρώτο φλούξους δρώμενο για παιδιά στην Ελλάδα αφιερωμένο στο έργο του καλλιτέχνη Τζορτζ Μπρεχτ!

Mε αφετηρία τα event scores του Μπρεχτ, 20 σύγχρονοι καλλιτέχνες πρότειναν ένα καινούργιο δρώμενο βασισμένο σε γνωστά φλούξους scores των δεκαετιών 1960-1980. Οι νεαροί συμμετέχοντες παρουσίασαν τις είκοσι περφόρμανς μπροστά στο κοινό.

Αναβιώνοντας το έργο του Μπρεχτ με σημερινούς όρους, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιδέα του έργου τέχνης ως μια συμμετοχική διαδικασία κατανοώντας έτσι παράλληλα τη σύνδεση του καλλιτεχνικού έργου με την πραγματική ζωή.

Με αναφορά στα event scores του Μπρεχτ, το Very Young Contemporary Art ζητά από σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες να συνθέσουν απλές και ευρηματικές οδηγίες ανοικτού-τύπου για σύντομα εφήμερα δρώμενα, τα οποία θα παρουσιάσουν στο κοινό οι νεαροί συμμετέχοντες του εργαστηρίου.

Από το 1952 μέχρι το 1962 ο Τζορτζ Μπρεχτ επινοεί τα “Εvent Scores”: λευκές κάρτες με σύντομες οδηγίες για μια σειρά από απλοϊκές πράξεις που ενσωμάτωναν καθημερινά χρηστικά αντικείμενα.

Με αφετηρία τη μουσική παρτιρούρα (musical score), ένα λευκό χαρτί πάνω στo οποίο έχει γραφτεί ένα μουσικό έργο, το “event score” μετατόπιζε την προσοχή του θεατή από το έργο τέχνης στην αναπαράσταση στιγμιαίων καταστάσεων από την καθημερινή ζωή.

 

*Mε επιρροές από τις καλλιτεχνικές πρακτικές του Μαρσέλ Ντισάμπ και τη διδασκαλία του Tζον Κέιτζ, ο Τζορτζ Μπρεχτ (1926-2008) θεωρείται ότι συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της εννοιολογικής τέχνης αλλά και της πειραματικής avant-garde μουσικής στις αρχές της δεκαετίας του 1960.​

Συντονιστής: Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, εικαστικός

Είκοσι σύγχρονοι καλλιτέχνες “επαναδιατυπώνουν” φλουξ scores των δεκαετιών 1960-1980:

 

- “Έξω-μέσα” από τον Δημήτρη Φουτρή, 2016 (αναφορά στο “Μουσική που Στάζει” του George Brecht, 1959 & “Παπούτσια της επιλογής σου” της Alison Knowles, 1963),

- “O ήχος της καρδιάς σου” από τον Kostas Ioannidis, 2016 (αναφορά στο “Οργανική Μουσική” του Takehisha Kosugi, 1964),

- “Η εξουσία της γραφειοκρατίας” από τον Nikos Papadimitriou, 2016 (αναφορά στο “Κομμάτι για το Κοινό No. 7” του Ben Vautier, 1965),

- “Aποβατραχοποίηση” από τον Giorgos Gyparakis, 2016 (αναφορά στο “10 Συνθέσεις για 5 Περφόρμερ”, του Emmett Williams, 1963),

- “Λαμπεροί Χαρούμενοι Άνθρωποι” από τον Tserionis Giorgos, 2016 (αναφορά στο “Μουσική Κάρτα για το Κοινό” του Ken Friedman, 1966 & “Iδέα” του Milan Knizak, 1978),

- “Κομμάτι για πιάνο #2” από τον Μάριο Μολανδώνη, 2016 (αναφορά στο “Κομμάτι για πιάνο” του George Brecht, 1962),

- “Το Μαμά Γλυκό” από τον Alexandros Laios 2016 (αναφορά στο “Mαμά” του Guiseppe Cial, άγνωστη ημερομηνία & το “Καραμέλες” της Ann Noël, 1985),

- “Tσάμπιονς Λιγκ”από την Zafeiropoulou Katerina, 2016 (αναφορά στο “Πιθανές φλουξ περφόρμανς” του Luce Fierens, 1987),

- “Ζεν Βοντεβίλ #2” από τον Kostas Christopoulos, 2016 (αναφορά στο “Ζεν Βοντεβίλ” του Ken Friedman, 1966),

- “Παζλ” από την Angela Svoronou, 2016 (αναφορά στο “Μικρός Ρόλος για το Κοινό” του Larry Miller, 1969),

- “Πακετάρισμα για τον Christo” από τον Kostas Daflos, 2016 (αναφορά στο “Πακετάρισμα για τον Christo” του Ken Friedman, 1967),

- “Πιθανές φλουξ περφόρμανς #2” από τον Πάνο Φαμέλη, 2016 (αναφορά στο “Πιθανές φλουξ περφόρμανς” του Luce Fierens, 1987),

- “Zen για Κεφάλι #2” από την Lydia Andrioti, 2016 (αναφορά στο “Zen για Κεφάλι ” από τον Nam June Paik, 1962),

- “Πρώτη Περφόρμανς #2” από τον Giorgos Papadatos, 2016 (αναφορά στο “Πρώτη Περφόρμανς” του Lee Heflin, άγνωστη ημερομηνία),

- “Σάνιτας ν. 22.1” από τον Jiannis Savvidis, 2016 (αναφορά στο “Sanitas no. 22” του Tomas Schmit, 1962),

- “Σάνιτας ν. 35 #2” από την Katerina Christidi, 2016 (αναφορά στο “Sanitas no 35” του Tomas Schmit, 1962),

- “Mικρο-Πτήση” από την Vanessa Anastasopoulou, 2016 (αναφορά στο “Mικρο 1” του Takehisa Kosugi, 1961),

- ‘‘Μαγικό τρικ αλά ελληνικά” από τον Kim Hoffnagle, 2016 (αναφορά στο “Μαγικό Τρικ #7” του Ken Friedman, 1993),

- “Xέρια-βήματα” από τον Theodoros Zafeiropoulos, 2016 (αναφορά στο “Πιθανές φλουξ περφόρμανς” του Luce Fierens, 1987),

- “Άτιτλο” από τον Αναστάση Στρατάκη, 2016 (αναφορά στο “Σόλο για τον Μαέστρο” του George Maciunas, 1965).

*The program of the SNFCC was designed, implemented and is provided free of charge,

thanks to a grant by the Stavros Niarchos Foundation